Vacanța de vis: Corfu, povestea pe scurt și 100 de poze

Cu an în urmă, ziua mea de naștere m-a prins în Lefkada, minunata insulă grecească unde apele au strălucire de turcoaz. Acolo am văzut că pozele făcute de mine, chiar și cu telefonul, arătau ca imaginile din pliantele turistice.

Anul acesta am hotărât să împlinesc 42 de ani pe o plajă din Corfu. Da, sunt setat pe Grecia, pentru că la sfârșit de aprilie, Elada este o destinație fantastic de îmbietoare. Nu este deloc aglomerat, prețurile încă nu au luat-o razna, iar temperaturile sunt undeva în jur de 20-22 de grade. Apa este încă rece, dar cum pe mine nu mă interesează plajele decât pentru drumeție… totul este perfect.

Am condus vreo 1100 de km până în Igoumenitsa, portul grecesc de unde am luat feribotul către Corfu. O oră am mers pe mare, în tovărășia pescărușilor cărora le-am făcut cinste cu Pringles.

Pe repede înainte…

Mi-a plăcut mănăstirea Vlacherna cu Insula Șoricelului și aeroportul în apropiere. Apropo de aeroport, interesant să vezi cum se apropie avioanele de tine.

Soare pentru toată lumea

Foarte frumos în stațiunea Kassiopi cu cele două plaje superbe, Barbati și Kanoni. Erau câțiva curajoși care chiar făceau baie în apa limpede dar și destul de rece.

Unde dragostea nu  moare

Stațiunea Sidari, un fel de Ibiza a grecilor din Corfu este celebră pentru Canal d’amore. Cică dacă faci baie aici cu jumătatea ta, nu vă veți despărți niciodată.

Paleokastritsa: șase golfuri cu minuni

Zona Paleokastritsa, de pe insula Corfu abundă în obiective turistice și locuri minunate pe care trebuie să le vedeți. Șase golfuri superbe care încântă ochii turiștilor…

Plaja “secretă”

Un sătuc, Afionas, ascunde unele dintre cele mai frumoase plaje pe care le-am văzut, formate de două golfuri învecinate, un loc numit Porto Timoni. Un drum de 20-30 de minute printr-o pădurice caută să te descurajeze să ajungi să vezi plajele. Eram obosit, aveam impresia că nu mai ajung, îmi era teamă să nu mă rătăcesc, dar am răzbit. Și a meritat.

Cetatea Kerkira

Am vizitat, firește, și capitala insulei Corfu. Grecii îi spun Kerkira. Mi-a plăcut piața de pește, străduțele cu aer venețian și cetatea care mi-a oferit o imagine de sus asupra unei bucăți din insulă.

Mănăstirea de pisici

Am fost și la o mănăstire de… pisici. Da, cât m-am plimbat prin mănăstirea cocoțată pe niște stânci în Paleokastritsa nu am văzut nici  un călugăr sau călugăriță. Am văzut, în schimb, o mulțime de pisici, care după cât de relaxate stăteau ele păreau să fie stăpânele locului.

Pisicile din vârf de munte

Pantokrator este vârful muntelui de pe insula Corfu. Ajungi cu mașina la 900 metri altitudine printr-o serie nesfârșită de serpentine. În vârf de munte am găsit păzitorii insulei. O haită de vreo 8 pisici înfometate pe care le-am hrănit cu croissant și pâine goală. De aici se vede Albania și bună bucată din insula Corfu.

Capul Drastis

Un drum foarte accidentat m-a pus la încercare. Văd sau nu Capul Drastis. După ce am stresat bucșele și pivoții mașinii,  la un moment dat, vegetația mi-a lăsat și o amintire. Pe vopseaua mașinii. Locul este… oauuu. Nu am cuvinte. E de văzut, nu de povestit.

Mâncare delicioasă și oameni pricepuți

Îmi place mâncarea în Grecia. Am mâncat câte ceva specialități corfiote, dar tot caracatița, calamarii și creveții sunt ceea ce înseamnă mâncare bună pentru bine. Așa că am mâncat la greu vietăți marine, de le zice fructe de mare, cât să fie pe placul vegetarienilor, poate.

M-a impresionat patronul unei taverne din Benitses, stațiunea unde am fost cazat în Corfu, un mic orășel la vreo 8 km de capitala Kerkira. Avea omul ăsta, Dimitri, un talent să fie pe plac… Stătea de vorbă cu clienții, prietenește, făcea cinste cu un pahar de ceva. Dimitri este pur și simplu fermecător. Am vrut să fac poză cu el, soția și băiatul lor. Toți trei lucrau aici, la Taverna Benitses, afacerea lor și plăcerea noastră.

Mi-a plăcut mut și când am mâncat pe malul unuia dintre cele șase golfuri din Paleokastritsa ori la înălțime, deasupra golfurilor, la un local de pe una din drumurile care tăiau muntele.

Am pus peste o sută de poze în această postare, dar tot mi-au rămas o grămadă de locuri pe care nu vi le-am arătat. Dacă ați fost în Corfu, știți  ce spun. Dacă nu ați fost, duceți-vă!
Cred că n-aș vrea doar să fiu turist în Grecia. Cred că mi-ar plăcea să mă mut pe una dintre insulele greșcești. Ar putea fi Thasos, Lefkada sau Corfu. Sau cine știe…

Facebook Comments
About Marius Stroe 353 Articles
Dacă ți-a plăcut articolul, dă un SHARE ca să-l vadă și prietenii tăi! Nu uita să mai treci și mâine pe aici să vezi dacă nu cumva am scris altceva interesant. Cred că și acum mai sunt foarte multe lucruri de văzut și aflat de pe acest blog, așa că te invit să răsfoiești cât mai mult pe aici. Viața e frumoasă!