Am așteptat să treacă Săptămâna Mare, apoi să se termine Paștele și drobul de miel, ca să vă povestesc o poveste amară cu salată și angajați care pot compromite o idee mișto.
Pe 4 aprilie, după ora 19,30, am poposit la Salad Box, în Băneasa Shoping City, unde am comandat o supă cremă din ciuperci și o salată „You + Proteine”. Conform panoului de promovare, salata are următoarele ingrediente: Bacon, Dovlecel Zucchini, Brânză Halloumi, Avocado , Năut, Ou, Ceapă roșie , Roșii uscate. Amabil, un tânăr îmi spune că nu mai au avocado și dacă doresc altceva, în loc. Asta e, se mai întâmplă… Am ales porumb. Băiatul amabil îmi spune că mai durează patru minute, până se face bacon-ul pe plită. Ok. Mă dau într-o parte și aștept…
Cam după timpul promis, tocmai văd că o domnișoară blondă, de la casă, tocmai dă o salată „You + Proteine” unei persoane care abia sosise și comandase. Am avut o bănuială care s-a transformat în realitate: era salata mea. Aia cu porumb în loc de avocado. Și cu dressing de brânză și usturoi. Firește, întreb: „Și acum, eu ce fac? Aștept încă 4 minute, după o nouă salată?!” De acord că întrebarea mea era retorică. Ce altceva puteam să fac?!
Răspunsul pe care l-am primit, însă, a fost surprinzător: „Eu am întrebat cine are salată „Proteine”, dacă n-ați spus?!” Tonul era de reproș la adresa mea. Îi explic drei că nu e chiar ok cum pune problema. Și că nu pot fi eu vinovat că sunt pus să aștept, apoi comanda mea (cu ingredientele cerute de mine) este dată altcuiva. Între timp, băiatul amabil se apucă și face altă salată. Se vedea că se grăbește ca să scurteze din așteptarea suplimentară la care am fost condamnat de greșeala colegei lui.
Mi-am spus că poate fata blondă e obosită, are o zi mai proastă și n-a găsit răspunsul: „Îmi pare rău. Eu am întrebat cine are salată Proteine și dacă doamna a zis că ea, atunci i-am dat-o dumneaei. Îmi cer scuze, n-am știut că era a dvs. Facem imediat alta!” Îmbufnat, am considerat încheiat incidentul, privind cu optimism cum noua mea salată se materializează grație virtuozității colegului „salatier”.
E gata salata, domnișoara pune cutia pe tavă și îmi întinde tava pe ghișeu. Constat că nu am primit nici un șervețel. Îi atrag atenția, domnișoarei blonde. Zice „imediat” și dispare în spațiul tehnic. Se întoarce și spune: „Nu mai avem șervețele.” Simțeam că s-a dus dracului calmul meu și pun altă întrebare retorică: „Cum adică nu mai aveți șervețele?!” Blonda ridică efectiv din umeri și din sprâncene și spune ofuscata: „Nu mai avem”.
Ori eram chiar supărat de data asta, ori limbajul ei corporal, tonul și atitudinea îmi spuneau: „Ești prost, ce nu pricepi?! NU AVEM ȘERVEȚELE. NADA.” Mie așa mi s-a părut că părea să spună. Îi zic: „Tu te auzi ce spui? Cum să nu mai ai șervețele? Du-te și cheamă managerul să-ți aducă șervețele!” Vine răspunsul fatal: „Eu sunt managerul.” Nu m-am putut stăpâni: „Tu ești managerul?! Și n-ai șervețele?! Hal de manager…” Am plecat să-mi mănânc salata. Delicioasă. Am gustat și din supa de ciuperci. Bună și ea.
Cum ziceam, salata mi-a plăcut foarte mult, dar am plecat cu un gust amar de la SALAD BOX – Băneasa Shoping City. Și am analizat puțin situația.
1. Nu aveau avocado. Asta în situația în care cinci salate din meniu conțineau avocado printre ingrediente.
2. Nu există un sistem de eliberare a comenzilor, astfel încât să nu existe situații de genul pățit de mine, în care comanda ta să fie dată altcuiva.
3. Angajaților trebuie să li se repete că este mai important să rezolvi solicitările rezonabile ale clienților decât să pierzi timpul demonstrând că tu ai dreptate. Cuvântul magic „Ne cerem scuze” e … magic.
3. Apropo de lipsa avocado și șervețele… eu cred că, de fapt, SALAD BOX Băneasa nu avea manager. Nu pot crede că un manager oarecare (nu cel mai talentat) nu se gândește la stocuri.
Poate că sunt eu prea pretențios, deși chiar nu am impresia că pretențiile mele nu sunt rezonabile. Scriu asta aici și cu gândul la investitorii care au pus aceasta afacere pe picioare, la cei care au creat franciza și la cei care au avut curaj să preia această franciză și să deschidă restaurantul de salate din Băneasa. Se pare că e destul de greu să anticipezi reacția tuturor angajaților.
Dacă eu ori angajata din Băneasa suntem niște întâmplări izolate, e bine. Dar dacă nu? Sunt convins că a greși e omenește, dar o afacere din domeniul alimentației publice nu înseamnă doar să amesteci cu linguroiul în oală. Asta trebuie să știe și angajații și patronii. Altfel e păcat de o idee și de mâncare, care la SALAD BOX e foarte bună.
Si pretul cum ti se pare? Adecvat pentru o salata la cutie?
Nu e chiar ieftin la 27 de lei. Dar e gustoasă și destul de multă.