Nu sunt fan, dar nu știu cum se face că sunt la al treilea Logan cumpărat. De nou. De fapt, întotdeauna am căutat să cumpăr o mașină nouă și după ce am calculat raportul preț/dotări… mi-a dat Logan. Știu, puteam să iau nu știu ce Audi cu 200.000 km care se știe că-s mai bune decât un Logan nou. Dar n-am avut chef. Sau puteam să-mi iau un Volkswagen Arteon nou, care se știe că e mai bun decât un Logan. Dar n-am avut bani.
În 2007 am cumpărat Dacia Logan, moto benzină 1.4, 75 CP. Trebuia să opresc aerul condiționat la depășiri. Bine că aveam aer condiționat.
În 2014 am cumpărat Dacia Logan II, motor Diesel 1.5 dCi, 90 CP. Nu mi-am dorit diesel, dar motorul de 1 litru, în 3 pistoane, m-a făcut să fug de așa ceva după drive test. Mi-a plăcut dieselul, mai ales consumul. După aproape 300.000 km parcurși, mașina nu mi-a creat probleme importante, în nici un caz nu m-a lăsat nicăieri în drum.
Anul acesta mi-a intrat în garaj (vorba vine, că stă afară, în parcare) Dacia Logan III. Motor benzină, 1 litru, 90 CP, tot în 3 pistoane. De ce n-am mai fugit de data asta, ca acum 9 ani?! Tot din motiv de drive test. Am văzut că un turbo-compresor adăugat face (aproape) minuni. Mașina nu se mai simte la fel de puturoasă ca modelul din 2014… Dar hai să le luăm pe rând.
1. Caroseria Dacia Logan 3
Primul lucru care-ți atrage atenția este design-ul caroseriei. Nici un model din cele pe care le-am avut până acum nu a atras atenția cum o face acest model. Începe să devină popular și modelul acesta, dar e cea mai frumoasă formă pe care a avut-o vreodată o Dacia Logan. Arată bine. Ca noutate, portbagajul se deschide la o apăsare a unui buton de pe cheia telecomandă.
Dar….
Hai să zic și ce nu e chiar în regulă! O să încep cu zona roților spate unde spațiul a fost configurat parcă să adune noroi, zăpadă și gheață. Nu înțeleg de ce nu este o mască din plastic ceva, acolo.
Tot la minusuri aș adăuga și tabla portbagajului. E subțire și o simți cum flambează atunci când închizi portbagajul. În plus, nu se închide chiar 100% din prima. Câteodată e nevoie să-l trântești un pic. Poate că trebuie făcute niște reglaje pe acolo.
Tabla de pe capota sau aripi nu pare la fel de subțire, probabil că s-a făcut economie unde s-a crezut că nu contează. Nu știu…
Tot la caroserie o să trec și involuția Dacia în materie de capotă. Dacă la modelul Logan 2 (mai vechi și mai ieftin) aveam un piston care să țină capota, la Logan 3 Dacia a ales să pună o tijă fixată pe dosul capotei, care trebuie scoasă dintr-o clemă de plastic și să o pui pe post de pârghie care să țină capota. Nu știu de ce această involuție. Ba știu… pentru reducerea cheltuielilor. (Nu și a prețului :D)
2. Motor Dacia Logan 3
Nu am ce să zic cine știe ce de motor, că nu-s vreun expert. Zic ce am observat. Dacă ai activat ECO, motorul este, într-adevăr, foarte puturos, demarajul se face foarte lin. Probabil că asta e ideea la ECO, ca să consumi mai puțin.
Cai putere! 90. Dar pe ăștia îi simți, spre deosebire de motorizarea pe care am refuzat-o în 2014.
Vitezele, cele 6, le schimbi pe la 2000 rpm, ca să fie bine.
Dacia Logan 3 are start stop, sistem pe care îl dezactivez atunci când îmi aduc aminte, pentru că eu cred că nu aduce cine știe ce câștig sub aspectul economiei de carburant, dar sigur epuizează mai repede bateria și uzează mai accelerat motorul. Gândiți-vă, că, practic, numărul de opriri/porniri ale motorului crește de vreo 10 ori. Admit că doar sub aspect ecologic ar fi ceva de apreciat la acest sistem start stop.
3. Interior Dacia Logan 3
Da, are altă înfățișare și interiorul de Logan. Nu mai sunt aeratoarele alea rotunde, sunt unele dreptunghiulare, mai simpatice, dar mai puțin practice. De ce? Direcția fluxului de aer nu mai poate fi reglată atât de fidel cum reușeam până acum, la vechile modele.
Scaunele arată mai modern, dar nu există reglaj lombar.
Sunt curios cum o să reziste, în timp, la murdărie inserția textilă de pe bord și uși. Un negru pepit cu alb. Sau invers.
Modelul meu (Expression+ pachet cameră pe spate + climă) are un media display, o tabletă practic, pe care poți să proiectezi aplicații de pe telefon, printr-o legătură cu cablu de date. Car Play pentru iOs sau Android Auto pentru… android. Ce aplicații poți să folosești de pe telefon pe tableta asta montată pe bord? Google Maps, Waze, Spotify…
Din când în când, se blochează conținutul de pe tabletă, se remediază imediat decuplând și cuplând telefonul la cablu. Se întâmplă rar, dar se mai întâmplă. Poate e din cauza cablului. Să-l schimb să vedem dacă mai apar probleme.
Ce să mai zic? E o grămadă de loc și în spate, portbagajul este la fel încăpător ca în vremurile în care s-a consacrat vorba că Loganul are PORCbagaj, nu portbagaj.
4. Consumul la Dacia Logan 3
Dacă nu ești fanul accelerărilor bruște și a vitezelor mari, Dacia Logan 3 vine cu un consum surprinzător de bun. După ce am împlinit vreo 1000 și un pic de km, deci rodajul făcut, am avut un drum România – Olanda dus întors. Am făcut fix 5000 de km. Am mers frumos, cu o viteză de croazieră de 110 km/h pe autostrăzi și cu viteza legală în rest. Două persoane, cu bagajul aferent pentru 10 zile, am scos un consum de 4,7 litri/100 km. Excelent aș spune.
Am făcut un drum de 1205 km și într-o mică vacanță, de 1 iunie -Rusalii. De data aceasta, 4 persoane cu toate cele trebuincioase în portbagaj. Am mers un pic mai sportiv și cu viteză de 120-130 km/h pe autostrăzile noastre. Consumul a fost de 5,6 litri/100 km. Mai mult decât convenabil. Nu ai ce să zici.
5. De să-ți iei Dacia Logan 3
Mașina pe care am cumpărat-o eu a costat 14.100 de euro în martie 2023. (Acum e deja mai scumpă cu vreo 1000 de euro). La banii aceștia nu ai ce mașină nouă să cumperi care să aibă aceste dotări. (Climă, cameră marșarier, senzori unghi mort integrați în oglinzi). Nu e cea mai bună mașină pe care să o vrei, nu e autoturismul perfect, Logan 3 este cea mai bună alegere dacă ai un buget mai mic de 15.000 de euro.
Ai putea să întrebi și de ce să nu-ți iei Dacia Logan 3? Ai putea, dar trebuie să ai și ceva bani ca să-ți permiți întrebări din astea. Până atunci, cea mai bună mașină este cea pe care ți-o permiți să o cumperi, și, mai ales, mașina pe care să-ți permiți să o întreții.
Drumuri bune!
Este foarte interesant cum ai reusit sa faci upgrade-uri pe aceasta masina, atat la nivel de design cat si la nivel de performanta! Vei vedea ca aceasta versiune va raspunde la asteptarile tale si ca vei fi incantat sa o conduci.
Salutare,
Simt ca parca vb despre mine 🙂 La fel sunt si eu cu primele doua masini si acum sunt la al 3-lea Logan (cei drept este „doar” comandat). Poti sa-mi spui daca ai intampinat problemele de care vorbeste internetul? (pe versiunile 2020-2021 ar fi probleme destul de serioase…de la turbina, baterie, chedere la o puzderie de senzori…).
Spor si drumuri lungi fara evenimente!
Salut! Am trecut deja de 20.000 km și nu am avut nici un fel de probleme. E clar că nu există mașină cu fiabilitate de 100%, știu pe cineva care a avut probleme cu motorul la un Mercedes cumpărat de nou. Deci, posibilitatea de defecțiuni există la orice autoturism, cu atât mai mult la unul ieftin. Dar eu n-am avut probleme.
Și eu am avut și încă am emoții când citesc de problemele pe care le-ar fi avut unele persoane cu Logan 3. Dar mai trebuie să înțelegem că cei care nu au probleme nu scriu nimic pe internet, spre deosebire de cei care au avut ghinion și atunci își varsă of-ul pe forumuri sau întreabă de soluții la probleme pe grupuri de facebook sau forumurile Dacia. De aici poți avea impresia că sunt multe probleme.
Cum îți e norocul, acum…