Vin fiert, luminiţe şi cârnaţi: Cum arată pieţele de Crăciun în Viena, Bratislava, Budapesta şi Sibiu

Înainte de a sărbători Crăciunul acasă, alături de cei dragi sufletului meu, așa cum o fac în fiecare an, anul acesta am hotărât să văd luminițele Crăciunului din patru mari orașe europene: Budapesta, Bratislava, Viena și Sibiu. Cum ar veni să mă încarc cu magia sărbătorii, din târgurile de Crăciun, după care să trăiesc feeria în jurul bradului meu de la etajul III.

1000 km de parcurs cu autoturismul (până la Budapesta), dintr-o bucată, chiar și în doi șoferi, este o experiență obositoare. Dar asta este de folos atunci când nu ai la dispoziție prea mult timp ori bani. Alături de prietenii mei, mi-am propus să ne iasă o excursie frumoasă, dar cu bani puţini.

Am ales pentru cazare, în toate oraşele, hotelul Ibis, amplasat în zone ultracentrale. Preţuri cazare/cameră dublă: Budapesta – 46 euro, Bratislava – 44 euro, Viena – 57 euro, Sibiu – 29 euro.

Ibis

Parcarea costă în marile oraşe; am dat 20 de euro în Budapesta şi 12 euro în Viena. La Bratislava costa 16 euro, dar am scăpat fără să plătim după ce am lăsat, peste noapte, maşina parcată într-un loc unde am aflat, dimineaţa, că nu e permisă parcarea. Bine că nu ne-am trezit cu maşina ridicată. Ibis Sibiu oferă parcare gratuită pentru clienţi.

Mâncarea este destul de scumpă. Punem la acest capitol şi băutura. Vorbim de preţurile de pe stradă, un vin fiert, un cârnat, o gogoaşă. Hotărând să vin să văd târgurile de Crăciun, nu m-au interesat restaurantele. Am avut altă temă de vacanţă, cum s-ar zice. Şi un buget nu aşa de impresionant ca entuziasmul meu.

Apropo de buget, pentru că unii poate vă întrebaţi, nu din curiozitate ci din raţiuni practice, dacă e chiar scumpă o astfel de escapadă. Acum… depinde de standardul fiecăruia şi gradul de confort cum se defineşte de către fiecare. Cu două plinuri, am ajuns şi m-am întors de la Viena: 2496 km. Consum mediu de carburant (diesel) 4,2 litri/100 km. Pui o medie de 50 euro/zi cheltuiţi pentru mâncare&mărunţişuri… rezultă că 2500 lei este o sumă cu care te poţi descurca destul de ok, două persoane. Cred că nu e o sumă prohibitivă. Sunt convins că poţi cheltui, cu uşurinţă, de cinci ori mai mult decât mine, la fel cum cred că mai poţi să te “strângi” în situaţia în care dispui de mai puţini bani. Cred cu tărie că o vacanţă frumoasă nu înseamnă, neapărat, mulţi bani de cheltuit.

Piaţa de Crăciun în Budapesta

În Budapesta, un pahar vin fiert (200 ml) costă cam echivalentul în forinţi a vreo 7 lei, un pahar de 330 ml te scutură de 12 lei, un gulaş în pâine se savurează cu 37 de lei, un cârnat în corn face cam 25 de lei. Este Budapesta, oraşul care atrage, în fiecare an, aproximativ 6 milioane de turişti. Oricum, Crăciunul la Budapesta pare că vorbeşte despre mâncare şi bătură. Miresme îmbietoare trăgeau de nasul tău la tot pasul. Luminiţe de Crăciun… parcă mai puţin.

Piata Craciun Budapesta (1) Piata Craciun Budapesta (2) Piata Craciun Budapesta (3) Piata Craciun Budapesta (4) Piata Craciun Budapesta (5) Piata Craciun Budapesta (6) Piata Craciun Budapesta (7) Piata Craciun Budapesta (8) Piata Craciun Budapesta (9) Piata Craciun Budapesta (10) Piata Craciun Budapesta (11) Piata Craciun Budapesta (12) Piata Craciun Budapesta (13) Piata Craciun Budapesta (14) Piata Craciun Budapesta (15) Piata Craciun Budapesta (16) Piata Craciun Budapesta (17) Piata Craciun Budapesta (18) Piata Craciun Budapesta (19) Piata Craciun Budapesta (20) Piata Craciun Budapesta (21) Piata Craciun Budapesta (22) Piata Craciun Budapesta (23) Piata Craciun Budapesta (24) Piata Craciun Budapesta (25) Piata Craciun Budapesta (26) Piata Craciun Budapesta (27) Piata Craciun Budapesta (28) Piata Craciun Budapesta (29) Piata Craciun Budapesta (30) Piata Craciun Budapesta (31) Piata Craciun Budapesta (32) Piata Craciun Budapesta (33) Piata Craciun Budapesta (34) Piata Craciun Budapesta (35) Piata Craciun Budapesta (36) Piata Craciun Budapesta (37) Piata Craciun Budapesta (38) Piata Craciun Budapesta (39) Piata Craciun Budapesta (40) Piata Craciun Budapesta (41) Piata Craciun Budapesta (42) Piata Craciun Budapesta (43) Piata Craciun Budapesta (44) Piata Craciun Budapesta (45) Piata Craciun Budapesta (46) Piata Craciun Budapesta (47) Piata Craciun Budapesta (48)

Bratislava de Crăciun… Superbă!

Bratislava de Crăciun… mi-a plăcut mai mult decât m-aş fi aşteptat. Aşa cum o să vedeţi din poze, ambianţa este mai feerică decât la Budapesta. Şi vinul este mai ieftin. 1,5 euro un pahar de 300 ml; la 4 plătite primeşti 5. La oferta astaaaaa… nu mai îmi cereţi să-mi aduc aminte cât costa un cârnat, o gogoaşă ori o clătită. Credeţi-mă pe cuvânt că erau mai ieftine decât la Budapesta. Piaţa de Crăciun se vedea magic de sus. Am găsit un turn unde ne-am cocoţat contra a vreo 4 euro/căciulă, de unde am făcut poze foarte faine. Ziceţi!

Piata Craciun Bratislava (1) Piata Craciun Bratislava (2) Piata Craciun Bratislava (3) Piata Craciun Bratislava (4) Piata Craciun Bratislava (5) Piata Craciun Bratislava (6) Piata Craciun Bratislava (7) Piata Craciun Bratislava (8) Piata Craciun Bratislava (9) Piata Craciun Bratislava (10) Piata Craciun Bratislava (11) Piata Craciun Bratislava (12) Piata Craciun Bratislava (13) Piata Craciun Bratislava (14) Piata Craciun Bratislava (15) Piata Craciun Bratislava (16) Piata Craciun Bratislava (17) Piata Craciun Bratislava (18) Piata Craciun Bratislava (19) Piata Craciun Bratislava (20) Piata Craciun Bratislava (21) Piata Craciun Bratislava (23) Piata Craciun Bratislava (24) Piata Craciun Bratislava (25) Piata Craciun Bratislava (26) Piata Craciun Bratislava (27) Piata Craciun Bratislava (28) Piata Craciun Bratislava (29) Piata Craciun Bratislava (30) Piata Craciun Bratislava (31) Piata Craciun Bratislava (32) Piata Craciun Bratislava (33) Piata Craciun Bratislava (34) Piata Craciun Bratislava (35) Piata Craciun Bratislava (36) Piata Craciun Bratislava (37) Piata Craciun Bratislava (38) Piata Craciun Bratislava (39) Piata Craciun Bratislava (40) Piata Craciun Bratislava (41) Piata Craciun Bratislava (42) Piata Craciun Bratislava (43) Piata Craciun Bratislava (44) Piata Craciun Bratislava (45) Piata Craciun Bratislava (46) Piata Craciun Bratislava (47) Piata Craciun Bratislava (49) Piata Craciun Bratislava (50) Piata Craciun Bratislava (52) Piata Craciun Bratislava (53)Piata Craciun Bratislava (58) Piata Craciun Bratislava (57)Piata Craciun Bratislava (54) Piata Craciun Bratislava (55) Piata Craciun Bratislava (56)

Blogul nostru vă prezintă: Piaţa de Crăciun din Viena

Viena trebuia sa fie crema pieţelor de Crăciun. Şi a fost. O cană cu vin fiert costa 4 euro. Dacă aveai noroc mai găseai şi cu 3,5 euro.
I-am înjurat pe austrieci, şi nu din cauză că vinul era scump şi oferta de mâncare la tarabă era săracă. Dar, după ce am vizitat Piaţa de Crăciun din faţa Primăriei (supeeeeeeeer), am vrut să vedem şi Piaţa de Crăciun de la Palatul Schonbrunn… Ghinion. La ora 21 nu am mai fost lăsaţi să intrăm pentru că… s-a închis. Comozi excesiv austriecii ăştia… Înţeleg că nu-s stilul românilor, să chefuiască până dimineaţă, dar mi se pare exagerat să tragi obloanele la ora 21.00. În fine, ţara lor, regulile lor, cine nu a prins azi, să vină mâine. Care nu mai poate…. să fie sănătos, auf wiedersehen!

Piata Craciun Viena (1) Piata Craciun Viena (2) Piata Craciun Viena (3) Piata Craciun Viena (4) Piata Craciun Viena (5) Piata Craciun Viena (6) Piata Craciun Viena (7) Piata Craciun Viena (8) Piata Craciun Viena (9) Piata Craciun Viena (10) Piata Craciun Viena (11) Piata Craciun Viena (12) Piata Craciun Viena (13) Piata Craciun Viena (14) Piata Craciun Viena (15) Piata Craciun Viena (16) Piata Craciun Viena (17) Piata Craciun Viena (18) Piata Craciun Viena (19) Piata Craciun Viena (20) Piata Craciun Viena (21) Piata Craciun Viena (22) Piata Craciun Viena (23) Piata Craciun Viena (24) Piata Craciun Viena (25) Piata Craciun Viena (26) Piata Craciun Viena (27) Piata Craciun Viena (28) Piata Craciun Viena (29) Piata Craciun Viena (30) Piata Craciun Viena (31) Piata Craciun Viena (32) Piata Craciun Viena (33) Piata Craciun Viena (34) Piata Craciun Viena (35) Piata Craciun Viena (36) Piata Craciun Viena (37) Piata Craciun Viena (39) Piata Craciun Viena (40) Piata Craciun Viena (41) Piata Craciun Viena (42) Piata Craciun Viena (43) Piata Craciun Viena (44) Piata Craciun Viena (45) Piata Craciun Viena (46) Piata Craciun Viena (47) Piata Craciun Viena (48)

Sibiu – Crăciun nemţesc în România

Am găsit acelaşi Sibiu care m-a cucerit, nu numai în perioada Crăciunului. Mai multe căsuţe cu dulciuri, decoraţiuni de Crăciun, zona cu cârnaţi şi ciolan afumat parcă mai bine amplasată decât anul trecut. Aici nu mai vorbim de preţuri. După ce cu o seară înainte ai plătit la Viena, când mănânci şi bei la Sibiu…. ai impresia că ai nimerit la Cantina de Ajutor Social. Ieftiiiiiiin şi bun. La anul, vin (fiert) din nou. 😉

Piata Craciun Sibiu (1) Piata Craciun Sibiu (2) Piata Craciun Sibiu (3) Piata Craciun Sibiu (4) Piata Craciun Sibiu (5) Piata Craciun Sibiu (6) Piata Craciun Sibiu (7) Piata Craciun Sibiu (8)

Despre Sibiu, o postare separată, cu mai multe poze, ai aici.

Facebook Comments
About Marius Stroe 354 Articles
Dacă ți-a plăcut articolul, dă un SHARE ca să-l vadă și prietenii tăi! Nu uita să mai treci și mâine pe aici să vezi dacă nu cumva am scris altceva interesant. Cred că și acum mai sunt foarte multe lucruri de văzut și aflat de pe acest blog, așa că te invit să răsfoiești cât mai mult pe aici. Viața e frumoasă!