Azi am pierdut timpul căutând informații despre cum pierdem timpul. Am găsit chestii interesante, unele chiar dureroase.
De exemplu, am citit că o persoană pierde în medie cam 26 de zile în fiecare an din cauza gestionării proaste a timpului. Bine… dacă ne gândim că sunt unii care stau cu orele pe telefon, să zicem o medie de 3 ore/zi, rezultă că poți să pierzi și două luni/an fără să faci nimic important pentru viața ta.
Hai să facem un calcul, mai departe, ca să ne înfiorăm! Zicem 45 de zile/an pierdute pe telefon… Că asta înseamnă 3 ore/zi. Bun… și zicem că pierdem timpul aiurea, așa, vreme de 20 de ani. Rezultă cam doi ani și jumătate efectiv pierduți. Terifiant?
Asociația Americană de Psihologie dezvăluie că 20% dintre adulți sunt procrastinatori cronici.
Un alt studiu arată că 88% dintre oamenii care lucrează amână zilnic. În plus, 31,9% au spus că amână între 2 și 3 ore pe zi, 17% recunosc că pierd până la 4 ore pe zi din cauza amânării repetate a sarcinilor.
Un angajat mediu de birou din SUA este întrerupt de câte 11 ori pe oră, sau aproape la fiecare 6 minute. Aceste distrageri costă afacerile din SUA aproximativ 588 de miliarde de dolari în fiecare an, potrivit unui alt studiu.
Asta se întâmplă la americani, dar nu am nici un motiv să cred că la noi e altfel. De aceea au început și companiile să nu mai plătească angajatul pentru timpul pe care îl petrece la birou, ci pentru sarcinile efectuate.
Citeam că doar 18% dintre oameni au un sistem adecvat de gestionare a timpului. Pentru mulți oameni chiar termenul gestionarea timpului sună abstract.
Timpul poate fi strunit
Am găsit aici mai multe tehnici eficiente pentru gestionarea timpului. Pe placul meu este Tehnica Pomodoro.
Tehnica Pomodoro se bazează pe ideea că oamenii lucrează cel mai eficient la termene strânse.
Împărțind munca noastră în bucăți mai mici, cu intervale de timp mai scurte, ne putem insufla un sentiment mai mare de urgență care combate în mod eficient orice dorință de a amâna.
Plasarea unor pauze scurte între fiecare dintre aceste intervale de timp ajută, de asemenea, să ne reîncărcăm rezistența mentală și să ne ocupăm mai eficient de următoarea sarcină.
Un „Pomodoro” se referă la fiecare dintre aceste perioade scurte de timp.
Tehnica Pomodoro presupune următorii pași:
– Alegeți o singură sarcină pe care să vă concentrați. Dacă este prea lungă pentru o singură sesiune de 25 de minute, împărțiți-o în sarcini mai mici până când se va potrivi.– Setați un cronometru pentru 25 de minute.
– Lucrați exclusiv la sarcină. Evitați orice activitate multifuncțională sau distragere a atenției în toate circumstanțele.
– Când sună cronometrul, faceți o scurtă pauză de cinci minute.
– Pentru fiecare al patrulea Pomodoro, faceți o pauză suplimentară de 20-30 de minute.
– În cele din urmă, reveniți la primul pas și alegeți o altă sarcină.
Poate la tine nu se potrivește Pomodoro, caută altă metodă, poate că tu ești o fire disciplinată și râzi de cei care caută pe internet cum să facă să-și gestioneze timpul. Nu contează… Contează să conștientizăm că timpul nu este o resursă inepuizabilă, în consecință nu ar trebui să-l mai pierdem.
Sper că nu ți-am pierdut timpul cu subiectul abordat astăzi.
În fotografie este cadranul ceasului de pe Palatul Culturii din Iași, fotografiat din spate
Chiar mi se parea cunoscut ceasul din poza…