Cât de importante sunt review-urile, pe internet

Într-o seară am fost la niște prieteni și am văzut pe masa lor din bucătărie un steamer. Adică un aparat de gătit cu aburi. Era un Zelmer pe care ei îl cumpăraseră cu ani buni în urmă, ca să gătească sănătos și gustos pentru copil. Copilul a crescut sănătos și frumos, ei mai folosesc aparatul de gătit cu aburi, când și când. Pentru că am fost curios, mi-au făcut o demonstrație pe loc. Un cartof, curățat, doi morcovi și un ardei kapia. În 20 de minute, legumele erau gătite, iar gustul lor mi-a spus să-mi cumpăr și eu un steamer.

Logic că mi-aș fi cumpărat un aparat de gătit cu aburi Zelmer, ca al lor. Dar nu se mai comercializa modelul. Așa că am pus ochii pe un Tefal, destul de ok ca preț, 196 de lei.

Am citit o grămadă despre mâncarea preparată la aburi, înainte să hotărăsc că trebuie să-mi cumpăr și eu un steamer. Legumele sunt mai gustoase, m-am convins cu papilele mele de treaba asta, și, ce este cel mai important, își păstrează vitaminele și mineralele într-un procent mult mai mare decât în cazul preparării prin fierbere sau coacere în cuptor.

Vorba dulce mult aduce. Și pe internet. Sau mai ales…

Treaba cu sănătatea este clară… Altceva, însă, voiam să spun eu astăzi aici. Din rațiuni de gestionare eficientă a banilor, dar și de dragul prospectării în sine, am căutat să cumpăr respectivul aparat de gătit cu aburi Tefal la un preț cât mai mic. Și am găsit pe un site care părea destul de serios, avea și plata în rate prin bancă, dar de care nu auzisem nimic până acum.

Și am început să mă documentez pe net. Am găsit pe câteva forumuri diferite  experiențe neplăcute povestite de foști clienți ai magazinului. Ce am făcut? Am decis că mai bine plătesc cu 20 de lei mai mult, dar să cumpăr de la un magazin online mai cunoscut, cu care avusesem experiențe ok în trecut. Poate că magazinul necunoscut a dat greș în niște situații, poate că s-a îndreptat de atunci, dar au rămas acele review-uri negative care te pun pe gânduri. Cine vrea probleme, să alerge după recuperarea banilor, să aibă de a face cu firme care nu răspund?!

Te doare la bască de părerea clienților? Ți-o iei

Din perspectiva experienței povestite mai sus devine evident cât de importante sunt review-urile pe care firmele/magazinele le primesc pe internet. Nu mai suntem în 1980. Înainte de a cumpăra ceva, cauți pe internet. Să vezi ce spun și alții. E ok produsul? Firma e serioasă? Există service? Dacă iese nasol, îți dă firma repede banii? E clar că experiențele povestite pe internet, în legătură cu subiectul interesului tău, îți vor influența alegerea.

De aia există scor pe Booking, ori TripAdvisor, să te orientezi. Când cineva ți-a povestit că ai apă caldă cu program 7-9 și 18-22, e clar că n-o să vrei să te cazezi la pensiunea aia. Când 50 de persoane spun că au fost la restaurantul X și li s-a servit mâncare arsă de către personal neprofesionist și agresiv, este obligatoriu că vei fugi de restaurantul ăla. Doar dacă nu ești amator de senzații tari.

Am văzut la Adi Hădean o declarație:

“Review-ul a ajuns un fel de bau-bau, iar site-uri de tipul “trip advisor”, un soi de înaltă poartă ori de totem la care ne închinăm sperând să obținem dovezi de mărinimie sau uneori clemență pentru erori reale sau închipuite.

Cu mențiunea că eu unul m-am antrenat să nu dau doi bani pe review-uri, de orice fel ar fi şi oriunde ar fi postate, revin cu îndemnul prietenesc la conversație. Umană, reală, caldă, ochi în ochi.”

Mda, chestie de curaj sau… cerc de prieteni, comunitate… Adică nu te iei după TripAdvisor atunci când știi un restaurant, ai fost acolo de mai multe ori și ți-a plăcut. Sau ți l-a recomandat niște prieteni. Altfel, să trec eu prin Slatina, să zicem, și să mă opresc la întâmplare într-un restaurant, fără să știu nimic despre el… De ce aș face asta, atunci când există TripAdvisor?!

E adevărat că nici TripAdvisor nu poate să-ți garanteze o experiență plăcută. Dacă vreți, citiți aici de ce n-am fost chiar foarte încântat de restaurantul nr.1 din Arad.

Revenind la ce spune Hădean, da, e adevărat. Ca patron de afacere contează mai mult să stai de vorbă cu clientul, să vezi ce-i place și ce nu, decât să stai cu ochii pe TripAdvisor. Dar cât timp să ai și pentru asta?! Așa că este esențială calitatea serviciilor oferite clienților pentru că un client nemulțumit și tratat cu indiferență îți fură zeci, sute, poate chiar mii de alți potențiali cumpărători.

Și atunci cât de importante sunt review-urile, pe internet? Al naibii de importante.

Comentează tu primul!

Lasă un comentariu!

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Dacă dorești să șterg datele tale, trimite-mi o solicitare la adresa de email de la "Contact"


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.