„Cartea de la ora 5”, cea mai (ne)rentabilă ofertă Emag

În luna decembrie, 2015, criticul şi istoric literar, Dan C. Mihăilescu ne făcea, pe blogul său, „părtaşii unei triste bucurii”, anunţând hotărârea ProTV de a închide emisiunea „Omul care aduce cartea”. Chiar dacă emisiunea exista din anul 2000, televiziunea din Pache Protopopescu a hotârât că mai bine nu…

Poate ca o ironie la adresa ProTV, care a ales să renunţe la emisiune în favoarea unor producții mai frivole și (probabil) mai eficiente sub aspect pecuniar, EMAG a hotărât să facă un demers cel puțin interesant: Dan C. Mihăilescu a fost invitat să realizeze, zilnic, recenzia unei cărți, așa cum o făcea la „Omul care aduce cartea”. Tot în fața unei camere de filmat, numai că difuzarea se face exclusiv online. Pentru asta s-a făcut www.carteadelaora5.ro

Inițiativa a fost promovată agresiv în întreg mediul online, nu am urmărit televiziunile să văd dacă Emag nu a cumpărat promovare inclusiv în emisiunile TV. Au apărut comentariile: „nu are cum să meargă”, „Emag nu poate să câștige bani din asta”, „dacă ar prezenta cărți de Coehlo ar fi altceva”, „Dan C. Mihăilescu vorbește pentru boșorogii din Academia Română”…

Și pe mine mă depășesc unele din cărţile din recenziile lui Dan C. Mihăilescu. Sunt cu prea multe cărţi peste cărţile citite de mine sau pur şi simplu peste ceea ce mă face să fiu interesat. Asta nu-l face inutil, nici pe el și nici cărțile prezentate.

Pe de altă parte, calculele despre inutilitatea gestului Emag, sub aspect al rentabilității economice… mă tem că inițiativa nu este despre profit. De fapt nu mă tem, chiar mă bucur. E vorba de o investiție în consolidarea brandului și în alte direcții. Trebuie ca Emag să fie şi despre altceva decât oferte la iPhone, căşti audio ori grătare electrice. Emag e orice îţi poate trece prin cap. Ba mai mult decât atât.

În oraşul în care am trăit cei mai mulţi ani din viaţa mea, Tenaris Silcotub face oţel. Compania a ales să investească 100.000 de euro în sponsorizarea spitalului, bani cu care s-au cumpărat echipamente medicale. Nu-i aşa că nu a fost o investiţie rentabilă, financiar vorbind, pentru oţelaria Tenaris? Mda… Cam despre asta e vorba şi cu „Cartea de la ora 5” la Emag. Nu e despre bani. Cel puţin, nu direct despre bani.

Un comentariu la „„Cartea de la ora 5”, cea mai (ne)rentabilă ofertă Emag”

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Clicky